Eerste spaanse les - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Sophie Habets - WaarBenJij.nu Eerste spaanse les - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Sophie Habets - WaarBenJij.nu

Eerste spaanse les

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

11 November 2008 | Argentinië, Buenos Aires

Omdat iedereen zo benieuwd is naar mijn eerste spaanse les, dacht ik dat het wel zo aardig is om even te melden dat hartstikke leuk was. We voelden ons net bruggers, die nog niets snapte, het alfabet en de dagen van de week moesten nazeggen, heel snel moesten schrijven om alles bij te houden en vooral omdat we helemaal perplex waren dat we meteen 4 A4tjes huiswerk kregen. Maar we kunnen al wel een beetje praten. We weten dus nu dat je Plaza de Mayo niet uit spreekt als MaJo maar Masho. In Argentinie dan in ieder geval. En onze juffie is heel leuk!

Voor de rest wil ik alleen even zeggen kijk ook eens op amarensenmargot.waarbenjij.nu want die zetten ook vaak berichtjes ook namens mij.
En voor foto's moet je even kijken op www.photobucket.com/samopreis
Daar zetten we soms onze foto's op!

Dan ga ik nu weer door met mn huiswerk!
Kus sophie

  • 11 November 2008 - 01:11

    Amarens En Margot :

    amarensenmargot.waarbenjij.nu de gekksstuuuuh!

  • 11 November 2008 - 12:48

    Sarah:

    Leuke foto's jongenss!

    het lijkt eigenlijk meer alsof jullie op vakantie zijn :D

  • 11 November 2008 - 15:54

    Nadine:

    wat een heeeeerlijke foto's staan er nu al op jullie site! Zo chill. en dat weeeer ook echt! Ik zag Margot geen 1 keer met dr laarzen op de foto... we wisten allemaal dat dat zou gebeuren.. WAT WIL JE MET VERDOMME 30 GRADEN (ofzo ik gok maar wat) :D hihi Hee maar als jullie ooit nog vragen hebben over hoe je iets in t spaans moet zeggen, dan weet je dat je bij mij aan het goede adres bent he! Geniet er lekker van meisje en gelukkig blijf ik wel een beetje op de hoogte met jullie dagboekjes! Supah toll

    Dikke kus

  • 11 November 2008 - 18:23

    Martin:

    vet hoor sophie, klinkt als één groot feest aan de andere kant van de wereld.
    Blijf schrijven ;)

    Kus Martin

  • 11 November 2008 - 22:39

    Milou:

    Heeerlijk die pica's:D:D

  • 12 November 2008 - 11:05

    TANTE IRENE EN ELLA:

    lEUK JE BERICHTEN. tROUWENS VOLGENS ONS ZEG JE IN SPANJE WEL mAJO. LIEFS

  • 12 November 2008 - 14:58

    Job :

    hey nicht van me alles goed daar hier wel hoor lekker weer hier :P:P
    dikke kus je lieveling neefje :P

  • 12 November 2008 - 15:00

    Ange:

    Lieve Soof,
    Super om te lezen, geniet lekker daar succes met je spaans
    Dikke kus.

    Volgens mij heb jij wel meer toffe tante's


  • 13 November 2008 - 00:01

    Sophie Habets:

    Even een reactie op Tante Elle en Irene. Het klopt inderdaad dat je in Spanje wel MaJo zegt. Ze zeggen alleen Masho in Argentinie en nog 2 landen in Zuid- Amerika. Dus als ik naar Peru ga moet ik het ook weer anders zeggen. maar dat komt wel goed.
    xxx

  • 13 November 2008 - 20:53

    Lara:

    Sophietje!
    hahaha!! leuk zeg!
    dat je nu al een beetje spaans kan. ik ga snel je fotos even bekijken.
    ben benieuwd naar alle verhalen die nog gaan komen.

  • 14 November 2008 - 21:22

    Danielle:

    alweer zo'n toffe tante!

    Ola Sophia, que tal?
    muchos besos de la familia en Amstelveen

  • 19 November 2008 - 15:46

    Hidde:

    hey soof
    leuke foto's, volgens mij hebben jullie 't wel lekker daar.
    xxx

  • 27 November 2008 - 02:15

    Wout:

    Hoi Sophie, wat een geweldige ervaring lijkt me die reis. Hoop dat je er enorm van kunt genieten.
    Afgelopen vrijdag kwamen je ouders hier eten. Ze vertelden dat julie ook zelf moeten koken en behoefte hadden aan pannenkoekenmeel. Dat hiervandaan laten komen is zonde van de moeite. Als er iets makkelijk is, dan is het wel pannenkoekenbeslag maken. Zie hier (3 pers.): 500 gr. harina, 1 litro leche, 2 à 3 huevos, una cucharadita de sal. Heel goed mengen tot het een glad beslag is. Pan heet laten worden, flinke lepel beslag erin en pannenkoek op half vuur gaar laten worden (eerste paar minuten niet aankomen, maar rustig laten bakken, ander gaat hij kapot).
    Je kunt ze met van alles varieren: spek, kaas (erop strooien en na omdraaien kaas eerst goed laten stollen voor je eraan komt), rozijnen, appel, ananas + ham + kaas, kaas + pizzakruiden + tomato ketchup of combinaties hiervan.
    Eet smakelijk!
    Nog meer suggesties nodig voor eenvoudige recepten? Laat maar weten.
    Nou succes.
    Kus, Wout

  • 29 November 2008 - 15:17

    Bommie:

    Sophie,ben je de pannekoeken aan het bakken van Wout of wordt het een verjaardagstaart met kaarsjes.Je moeder vierde al noorse,hongaarse en duitse verjaardagen.Nu jij een Argentijnse!Gaat alles goed met je? Van harte gefeliciteerd en een plezierige dag.Bommie

  • 30 November 2008 - 15:00

    Tante Ella En Irene:

    Behalve spaanse les nu ook nog kookles. Stroop of jam op pannenkoek is ook heel lekker, maar dat hebben jullie daar natuurlijk niet. Gefeliciteerd met je verjaardag. Hou je. ttxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Sophie

Actief sinds 04 Nov. 2008
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 34283

Voorgaande reizen:

06 November 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: