Sorry het internet was eraf en de brug stond open. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Sophie Habets - WaarBenJij.nu Sorry het internet was eraf en de brug stond open. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Sophie Habets - WaarBenJij.nu

Sorry het internet was eraf en de brug stond open.

Door: Sophie& Margot& Amarens

Blijf op de hoogte en volg Sophie

18 Januari 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Halloo allemaal,
We hebben weer lang niets van ons laten horen dus jullie zitten vast op het puntje van jullie stoel om dit nieuwe verhaal te lezen. Als eerste hopen we dat jullie prettige feestdagen hebben gehad, het is ondertussen midden januari maar beter laat dan nooit!
Bij ons waren de feestdagen in ieder geval heel erg leuk!
Met Sinterklaas hebben we met de Nederlandse meiden uit het huis het Sinterklaasspel gespeeld. Er was een ware strijd ontstaan voor de cadeautjes, maar iedereen ging uiteindelijk wel met iets leuks weg. Het was in ieder geval heel gezellig.
Met kerst waren de ouders en het broertje van Margot hier plus een extra koffer waar het hele Argentijnse voetbalteam in past met cadeautjes van thuis. Onze tanden zien nu nog steeds zwart van de meegebrachte zakken drop.
Kerst hebben we met het hele huis op het dakterras van een oud-huisgenoot gevierd. Onze maagjes waren de dag erna wel een beetje in de war van onze goed bereidde kerstmaaltijd, bestaande uit Argentijnse empanadas en spaghetti met tomatensaus.
Margot heeft met haar ouders een bezoek gebracht aan een estancia waar de Argentijnse cowboy's (gaucho) wonen. Margot koos voor de goede looks, een mooi wit paard maar uiteindelijk bleek dit paard oud en verrot te zijn die moeilijk in beweging kon komen. Maar alsnog was het heel erg leuk en voelde ze zich helemaal thuis op het paard en Margot wil nu zelf later ook een gaucho worden.
Voor oud en nieuw zijn we grote drukke stad uitgevlucht om dit op het strand te kunnen vieren. We gingen naar Mar del Plata, een heel toeristisch oord in Argentinië en hier zijn we 4 dagen geweest.
We hebben naar groot mooi en veel vuurwerk gekeken op het strand en op de boulevard was iedereen ( jong en oud) aan het dansen op Argentijnse muziek.
Voor de rest hebben we in Mar del Plata lekker aan het strand gelegen, in de zee gezwommen en zijn we naar een aquarium geweest. Geloof het of niet het was drukker dan in Nederland je kon je de kont niet keren of je lag al gezellig op de handoek van je buurman. In de bus terug moesten we op de blaren zitten door de extreme zonopname.
Twee dagen nadat we aankwamen kwam Otto, het vriendje van Amarens, in Buenos Aires aan.
Otto is met ons en Lisa meegegaan naar Iguazu de watervallen. Daar hebben we de Braziliaanse en Argentijnse kant van de watervallen bekeken en dit was spectaculair! Het was heel bijzonder want het waren immense watervallen die op je afkwamen waardoor we allemaal lekker nat werden en de natuur was ongelofelijk mooi, we hebben onze ogen uitgekeken hier.
Lisa, Margot en Sophie zaten op aanraden van iedereen in een hostel met een gigantisch zwembad. In dit hostel waren heel veel jongeren en op zaterdagavond was er een brazilian night met barbecue. Er waren Braziliaanse danseressen met grote veren op hun hoofd, en natuurlijk werden wij uitgekozen om met ze mee te dansen.
Het was 17 uur heen en 17 uur terug met de bus en hier heeft Otto echt een trauma aan over gehouden. Een paar dagen later zat hij midden in de nacht opeens rechtop in zijn bed om aan Amarens te vragen waarom we nou weer in de bus zaten, waarna hij vervolgens weer lekker ging slapen.
Otto en de ouders van Margot waren niet de enige die ons op kwamen zoeken, ook het Jong- Oranje hockeyteam kwam hier naar Buenos Aires toe. Waaronder de felbegeerde neef van Gijs Buissant. Dus natuurlijk zijn we ze bij hun wedstrijden gaan supporten.
Vandaag is Otto tot groot verdriet van Amarens weggegaan.

Voor de rest hebben we het hier nog ontzettend naar ons zin. Helaas zijn de mensen met wie we het meeste omgingen stuk voor stuk weggegaan. We hebben nu nog twee weken spaans les en dan komt er voor ons ook een einde aan het wonen hier in Buenos Aires.
We beloven om de volgende keer sneller iets op onze blog te schrijven.
Een dikke pakkerd van ons!

p.s. kijk voor foto's op www.samopreis.myphotoalbum.com

• 18 Januari 2009 - 18:02

Ange:

Meisjes nog veel plezier de laatse weken in Buenos Aires.
    En voor daarna Sophie een fijne tijd in Peru.

• 18 Januari 2009 - 18:58

Saartje De Gekstuh!:

Halloooo!!
    ik had jullie verhalen natuurlijk al gehoord omdat ik jullie regelmäßig spreek op msn! Verder gun ik jullie TOCH even een reactie want ik weet hoe blij jullie daarmee zijn!!!!!!!!! nietwaar?

dikke kus voor ieder van jullie!

een lekkere dikke pakkerd! hmmm lekker knus he jongens?

• 19 Januari 2009 - 09:03

Yannick:

Heel veel plezier nog de laatste twee weken!!
    x

• 19 Januari 2009 - 13:54

Roos Je Lieve Zusje!:

Heel leuk verhaal weer nou ik spreek je snel op skype enne ik heb een nieuwe schooltas xxx

• 19 Januari 2009 - 19:19

Bommie:

Sinterklaas was al voorbij en dan moet je ook niet meer op een wit paard wedden Is de felbegeerde neef vanGijs (wie dat dan ook mag zijn?) nog aan de vrouw gekomen..Otto komt er wel overheen!!!

• 20 Januari 2009 - 16:05

Ange:

Was zeker de "De Puente de la Mujer(Vrouwenbrug) in de buurt van Puerto Madero die openstond ??

• 22 Januari 2009 - 18:40

Noortje:

Wat een geweldige foto's. Ik ben wel even bezig geweest maar het was de moeite waard. Als ik jullie verhalen lees dan hebben jullie het net zo ZWAAR als mijn andere nichtje Lara.Gelukkig dat er nog een beetje tijd over is om van het mooie weer en het land te genieten. Veel plezier en ik verheug me op jullie volgende verhalen en foto's. Dikke kus van ons allemaal.