Van drieling naar eenling! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Sophie Habets - WaarBenJij.nu Van drieling naar eenling! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Sophie Habets - WaarBenJij.nu

Van drieling naar eenling!

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

07 Februari 2009 | Peru, Cusco

Halloo allemaal!
Vandaag is het mijn 3e dag in Peru en daarvan is het mijn 2e dag in Cusco.
In mijn laatste weken in Buenos Aires heb ik mijn toets gemaakt op school. En ja hoor Margot Amarens en ik hebben hem gehaald en nu hebben we een heel mooi diploma!
Afgelopen zaterdag moesten we helaas ons vertrouwde kamertje in ons studentenhuis verlaten en verhuisden we naar de overkant. Aan de overkant is een gezellig en leuk hostel waar veel reizigers in verblijven.
Woensdagavond was onze laatste avond en daarom waren we met 20 man ergens gaan eten en vervolgens gingen we gezellig met zijn allen uit.
En donderdag was het dan zover, ik moest nu in mijn eentje verder gaan. Ik was al 2 dagen zenuwachtig om te gaan en al helemaal omdat ik nu Amarens en Margot niet meer bij me heb.
Gelukkig verliep de reis naar Lima goed. Naast mij in het vliegtuig zat een Nederlands meisje dat ook heel veel gereisd had dus ik had gelukkig een beetje afleiding. In Lima werd ik opgehaald door een Opa met een bordje: SOPHIE H. Dat vond ik zelf erg leuk want dat had ik nou altijd al eens mee willen maken, opgehaald worden door een bordje. De opa was van het Bed and Breakfast waar ik voor die nacht zou slapen en gelukkig sprak hij Nederlands.
Het was een heel gezellig B&B en het deed me heel erg denken aan Julia´s Tango.
De dag erna vertrok ik alweer om 1 uur voor mijn volgende vlucht. Helaas ging die iets minder, ik mocht namelijk maar 20 kilo bagage meenemen. Maar ik had 33 kilo, door alle gekochte spullen in BA. Dus moest ik extra geld betalen voor maarliefst 13 kilo overgewicht.
De reis naar Cusco duurde maar een uur en weer werd ik opgehaald door een bordje! Maar deze keer was het niet met een opa maar met Kris, mijn gastgezin mama.
Ik woon nu in huis bij Kris, samen met haar 2 zoons en de vriendin van een van de 2 zoons. Zij is belgisch dat is gelukkig nog een beetje vertrouwd.
Cusco is HEEL anders dan Buenos Aires. Veel minder groot en totaal niet westers. Maar wel echt super mooi! Ben vandaag met de zoon en zijn vriendin naar een marktje geweest en dat was heel leuk!
Het is hier heel mooi en ik weet zeker dat ik het hier heel leuk ga krijgen maar ik moet nu nog een beetje wennen en mijn weg vinden. Met de hoogteziekte waar ik beetje bang voor was valt het tot nu toe erg mee, heb een beetje hoofdpijn en ben soms duizelig maar voor de rest is het goed te doen.
Deze week ga ik bij projecten kijken waar ik vrijwilligerswerk kan doen.
Ik zal snel vertellen als ik aan de slag ben hoe het vrijwilligerswerk is.
Dikke kus
Sophie

  • 07 Februari 2009 - 21:42

    Amarens:

    Sooff!! Aaah wat raar dat ik nu op jou blog reageer na 3 maanden dezelfde blog gehad te hebben!
    Ben benieuwd naar het vrijwilligerswerk :). EN of je Merel nog gaat zien natuurlijk!

    We mailennnnn.. hele dikke kus

  • 07 Februari 2009 - 22:47

    Jor:

    Schatjeee!!

    Ik had het allemaal al een beetje gehoord van je moeder want die kwamen wes en ik tegen in de albert heijn, heel gezellig hihi :D.

    Ben echt benieuwd naar hoe je het gaat krijgen daar!! En ik verheug me nu eigenlijk wel al op jullie thuiskomst, het heeft nu lang genoeg geduurd hoor hahaha.

    LOVE Yoouu

    kusjes anoniempje

  • 07 Februari 2009 - 22:54

    Lies:

    mis je dikkie!!!
    ben benieuwd hoe vrijwillergswerk is ! koud daar???

    LOVE UU

  • 07 Februari 2009 - 22:56

    Mama:

    Hey lief soofje,klinkt goed de eerste indruk.Ik zal je in mei ook ophalen met een bordje !xxxx

  • 08 Februari 2009 - 06:27

    Tom En Inge:

    Hoi Sophie,

    Het blijft leuk om te lezen waar je uithangt. Wel een beetje spannend nu helemaal alleen. Succes met je vrijwillegerswerk.

    Dikke kus

    Tom,Inge,Koen,Guusje en Hein

  • 08 Februari 2009 - 09:34

    Nadine:

    Liefjee!

    ik vind het zo knap van je he dat je daar nu helemaal alleen bent!! geloof best dat je ff moet wennen, maar ik denk wel dat je t echt super gaat hebben! geniet ervan meissie en kom veilig thuis!

    dele dikke kus

  • 08 Februari 2009 - 09:35

    Yannick:

    Felicitado met je diploma! Spannend allemaal, hoor.
    x je nicht

  • 08 Februari 2009 - 09:47

    Sarah:

    Stoere meeeeidddd!
    Volgens mij gaat het helemaal lukken daar met jou :D
    En wat chill dat dat meisje belgisch is! Ja daar dacht ik meteen aan :P Dan kan je tenminste met iemand normaal praten hahaha.
    Lieverd, heel veel plezier en succes! En als je het niet meer trekt moet je even in ons fotoboekje kijken dan word je sowieso blij ghehe.
    Love you schat (L)

  • 08 Februari 2009 - 11:46

    Jan Willem Houtman:

    Hoi Sophie,
    Leuk weer wat van je te horen. Dat shoppen van jou wordt op deze manier wel een dure hobby. Dat bijbetalen zul je nog wel 1 of 2 keer gaan krijgen? Plus alle Peruaanse souvenirs natuurlijk! We zien uit naar je vervolgberichten over het vrijwilligerswerk. Misschien moet je wel oude mannetjes wassen daar...;-)

    Groeten ,Jan Willem

  • 08 Februari 2009 - 13:07

    Ange:

    Lieve Soof,

    Succes de komende weken, nog even en dan ben je geen eenling meer.

    Dikke kusxxx

  • 08 Februari 2009 - 14:56

    Bommie:

    Lieve Sophie Dat was wel een eenzaam maar leuk avontuur.Je werd wel goed opgevangen in Peru.Verlies er je hart niet!!!Veel succes met het werk en liefs Bommie

  • 08 Februari 2009 - 15:48

    Tanja:

    He Nicht,

    Leuk om te lezen. Cusco is idd echt heel leuk en gezellig. veel plezier daar.
    Groet
    Tanja

  • 08 Februari 2009 - 16:01

    Juul:

    Lief Soofje,

    Wat spannend allemaal! Om nu bij een gezin te wonen lijkt me ook wel heftig. Ik hoop dat je je een beetje gaat thuisvoelen. Veel liefs van de tante die niets van zich laat horen maar wel aan je denkt!

  • 09 Februari 2009 - 09:40

    Ton:

    Spannend allemaal, ben erg benieuwd hoe het zal gaan bij Kris, haar zonen en schoondochter. Het klinkt allemaal erg goed. Geweldig om ook wat van het echte Peruaanse leven mee te maken.
    XXX

  • 09 Februari 2009 - 10:40

    Tante Irene En Ella:

    Lieve Sophie. Je krijgt al behoorlijk wat reiservaring. Leuk is dat, ook voor ons om te volgen, Benieuwd hoe het vrijwilligerswerk je gaat bevallen. In een weeshuis zitten toch geen oude mannetjes. Laat die zich zelf maar wassen. Liefs Irene en Ella

  • 09 Februari 2009 - 19:17

    Eric:

    zoo dat is wel wat anders. Helemaal in je eentje in een vreemd land. Gelukkig heb je leuke mensen om je heen en heb je het naar je zin :D:D Ik hoop ook dat het vrijwilligerswerk leuk zal zijn (K)(K)

  • 09 Februari 2009 - 20:11

    Annette:

    Ha Sophie,
    Wat stoer van je, om alleen verder te reizen.
    En gefeliciteerd met je toets spaans.
    Heel veel plezier en lees graag je nieuwe ervaringen in Peru.

    liefs Annette

  • 10 Februari 2009 - 16:31

    Ankie:

    Hoi Sophie,

    Wat gezellig om weer wat van je te horen! Ga je snel wat foto's maken en op de site zetten? Het klinkt ook nu weer allemaal erg leuk en uitdagend. Zoek een leuk project uit, maar zorg wel dat je goed aan de hoogte bent gewend voordat je veel inspanning gaat leveren (zei de zuster).
    Geniet ervan!
    XXX Ankie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Sophie

Actief sinds 04 Nov. 2008
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 34260

Voorgaande reizen:

06 November 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: