Nu weer een vierling! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Sophie Habets - WaarBenJij.nu Nu weer een vierling! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Sophie Habets - WaarBenJij.nu

Nu weer een vierling!

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

20 Maart 2009 | Peru, Cusco

Hallo Allemaal!
Ik ben inmiddels alweer 6 weken in Cusco. En er is ontzettend veel gebeurd. Merel en ik zijn ontzettend druk geweest met het opknappen van het project Wawasonqo. Dankzij jullie bijdragen hebben we ontzettend veel kunnen doen!!
Eerst is de buitenmuur er half afgesloopt waarna ze het opnieuw gebouwd hebben met cement. We zijn inmiddels al een paar keer keer wezen schilderen, binnen en buiten. De Buitenkant is nog niet helemaal afgeschilderd maar het is de bedoeling dat dit volgende week helemaal klaar is.
Voor de rest zijn ze nu bezig met de wc problemen, ze hebben een goot en een stoep gebouwd zodat de wc niet weer steeds onder water loopt als het regent. En is het plafond hoger gemaakt zodat ook de wat grotere mensen ( waaronder wij als vrijwilligers) er ook in kunnen zonder onze hoofden te stooten. Het hele wchokje is ook nog verder opgeknapt.
Dinsdag is er een heel groot mooi hek voor de voordeur gekomen. Zodat eindelijk Wawasonqo wat beter beveiligd is.
Ook hebben Merel en ik een dag lang alles opgeruimd. En hierbij kwamen we heel veel incomplete spellen tegen. Dus besloten we om de volgende dag, een dag lang te gaan shoppen voor Wawasonqo. Even een korte samenvatting van de gekochte spullen:
Een whitebord, knutselspullen, pennen, potloden, lijm, scharen, heel veel opbergdozen, een ehbo-doos (ik blijf op mama lijken), spelletjes (o.a. puzzels, voetballen, springtouwen, momory, domino en monopoly), schoonmaakspullen en handdoeken,een klok en prullebakken.
En dit was nog niet alles want we hebben voor elk kindje in de klas een tasje gemaakt met: 2 schriften, pennen, potloden, gum, punteslijper, tandeborstel en tandpasta. Er zijn hier namelijk maar gemiddeld 2 kindjes die hun tanden poetsen.
De volgende dag zijn Merel en ik vroeg weg gegaan naar Wawasonqo om alles in te richten. Dus dit was een leuke verrassing voor Kris toen zei een paar uur later aankwam en er allemaal nieuwe spulletjes waren en alles mooi opgeruimd was.

Ook heb ik een deel van het geld aan mijn andere project gegeven, want er was daar heel weinig speelgoed dat nog heel was.

Maar er was ook tijd voor andere leuke dingen.
Zo ben ik een weekend weg geweest met 8 meiden naar Puno en Lake Titicaca. Daar heb ik op een eiland met Merel en Merel in een gastgezin geslapen. We kregen een tour over het hele eiland. We hebben rieteilanden gezien en s´avonds hadden we een feest in traditionele Peruaanse kleding.
Op het project Wawasonqo hebben we een Nederlandse spelletjes middag gehouden om te vieren dat alles binnen klaar was en voor het afscheid van Merel en Chantal. Dus gingen we spijkerpoepen, ezeltjeprik, koekhappen, snoephappen in een bak met water en zaklopen.

3 weken geleden is Lara aangekomen met Hiske en Julia. Dus ben ik verhuisd van mijn gastgezin naar een appartementje waar we nu wonen met zijn 4tjes. Omdat ik wegging had Kris een heel afscheidseten gemaakt, met vis want we weet dat ik dat HEEL lekker vind. Dus gingen Lara Hiske Julia en ik lekker eten bij mijn familie!
Ook wij met zijn vieren hebben al leuke dingen gedaan. We zijn gaan paardrijden door de bergen en hier konden we genieten van echt heel mooi uitzicht. Ook hebben we maandag gebungeejumped van maarliefst 120 meter. Het was ongelofelijk eng als je daar boven in dat bakje stond, maar het was supergaaf als je eenmaal al je moed bij elkaar geschraapt had en ervanaf sprong!

Deze week is onze laatste week hier, vanavond vertrekken we op onze 3-weekse reis, op de bonnefooi!
We beginnen in Puno en gaan dan Lake Titicaca over naar Bolivia en dan via Chili terug naar Peru waar we in het zuiden gaan reizen. We hebben er echt ontzettend veel zin in en weten al heel veel dingen die we willen gaan doen.
Omdat het mijn laatste week is had ik eergister mijn afscheid bij Wawasonqo. Van alle kindjes kreeg ik bloemen en ik heb een boekje gekregen met tekeningen van de kleintjes. En van Kris heb ik als bedankje nog een Alpaca trui gekregen, super lief allemaal. Ze gingen allemaal een dansje doen of een liedje zingen dus het was een hele leuke middag!

Foto´s uploaden duurt ontzettend lang en het gaat steeds weer mis. Dus voor foto´s van het opknappen van projecten kun je kijken op de site van Merel:
http://picasaweb.google.com/merelvankassel
Hier kun je klikken op verschillende mappen. En kun je dus fotos zien van:
het opknappen van Wawasonqo,
hollandse spelletjes dag,
en bij ´afscheid en Wawasonqo´ staan de fotos van het uiteindelijke resultaat met het hek erbij. (Bedenk wel dat de buitenkant nog meer geschilderd moet worden).
Er staan ook nog wat fotos op de site van Lara en Julia:
http://julialara-opreis.hyves.nl/

Tot snel!
Dikke kus
Sophie

  • 20 Maart 2009 - 17:37

    MARTIN!:

    Wow druk bezig! goeie zaak, veel plezier nog in de komende weken!

    x Martin

  • 20 Maart 2009 - 18:21

    Roos Je Lieve Zusje:

    Heeel leuk allemaal vooral het bungeejumpen!!!!!!!!!!!!!!!!! ik ben jaloerss
    ik mis je xxxxxxxxx

  • 20 Maart 2009 - 18:37

    Albert Padt:

    Hoi Sophie,
    Ik vind het leuk om te lezen wat je doet.
    Ik ben jaloers op de ervaringen die je opdoet.
    Ik zou best graag met een rugzakje langs willen komen om te helpen met schilderen of wat dan ook.
    Ga maar door met je mooie verhalen en houd je taai!!
    xxx Albert.

  • 20 Maart 2009 - 20:36

    Ton:

    Nou schatje, ik ben heel trots op je en niet om dat bungeejumpen maar om het mooie project.
    Veel plezier op de grote reis door Bolivia, Chili en Peru (en dat allemaal in drie weken). Pas je wel een beetje (heel goed) op.
    xxx Papa

  • 21 Maart 2009 - 01:06

    Margootje!:

    sooofje!!!
    heel veel plezier met reizen,je gaat sowieso echt genieten! En zoo goed van je project en ook zoo goed van dat bungeejumpen, 120 meter, ik kan er met me kop niet bij!! hahaha
    ik mis je wel!!!
    dikkkkkee kus!

  • 21 Maart 2009 - 04:11

    Jordan:

    Ik vind wawasonqo echt een geinige naam, stiekem moet ik altijd een beetje lachen bij het horen van dat woord, nouja.. lezen.

    Over lezen gesproken, ik lees morgen de rest van de blog en dan mail ik je een dezer dagen :D

    SUPERVETTEDIKKEKUSMETTONG kusje hihi van jorrie

  • 21 Maart 2009 - 09:33

    Jan Willem Houtman:

    Hoi Sophie,
    Wist jij dat Lake Titicaca het hoogste bevaarbare water ter wereld is? In het boek "de Ongelooflijke tocht' staat een reis beschreven van een man die een wereldreis maakte per zeilboot en daarbij persé ook met zijn boot wilde varen op dit meer. De boot moest daarvoor op transport de bergen in. Grappig hè?
    Groeten, Jan Willem

  • 21 Maart 2009 - 17:12

    Meike:

    Hee Sophie!
    Klinkt echt super gaaf allemaal! Super goed wat jullie allemaal hebben gedaan voor die kinderen! Heel veel plezier met het rondreizen!

  • 22 Maart 2009 - 11:02

    Bommie:

    ik geniet van je verhalen.Ik ben blij dat ik het niet kon zien dat bungeejumpen.Is dat hetzelfde wat Tanja deed op haar vrijgezellendag(van de euromast)Ik hoop niet dat nu alle kleinkinderen willen bungeejumpen.Jullie gaan nu verder voor het laatste stuk van de reis.Veel plezier .Je weet wat ik daarna altijd zeg!!!Doe de groeten aan Lara en de andere vriendinnenen veel liefs van Bommie

  • 22 Maart 2009 - 12:20

    Milou:

    Soofjeee haha ik zie dat mn daddy je al heeft verblijd met leuke weetjes hieronder haha. Ik vind het ook nog steeds zoooo cool van dat bungeejumpen! en die film wil ik ook echt zien daarvan! Geniet van het reizen meis en ik heb benieuwd naar alle verhalen daarvand:D dikke kus

  • 26 Maart 2009 - 13:31

    Amarens:

    Hee schatje

    echt geweldig hoe wawasonqo is opgeknapt!! Net foto´s bekeken, echt leuke foto´s ook. Ik kan nog steeds niet geloven dat je gewoon die bungeejump hebt gedaan hahaa! Ben nu al zo benieuwd naar het filmpje.

    Spreek je snel weer op msn!

    Dikke kuuuuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Sophie

Actief sinds 04 Nov. 2008
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 34251

Voorgaande reizen:

06 November 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: